Groene Hart Praktijkschool Alphen aan den Rijn wint verkeersveiligheidscampagne

Publieksprijs naar leerlingen van de Driestar

Na een zinderende finale in het Provinciehuis in Den Haag hebben leerlingen van klas TV2AKlik om de foto te vergroten van Wolfert van Borselen (Rotterdam) de juryprijs in de categorie HAVO/VWO gewonnen in het kader van de wedstrijd CampagneCrew. Leerlingen van klas 2 van de Groene Hart Praktijkschool (Alphen aan den Rijn) wonnen de juryprijs in de categorie Praktijscholen. De leerlingen van Wolfert van Borselen kregen de prijs voor hun clip “Psychopath on the Cyclepath”, waarin het onderwerp smartphonegebruik centraal stond.  De leerlingen van de Groene Hart Praktijkschool wonnen met een van hun ontwerpen voor een verkeersveilig t-shirt. Hierin waren zowel het onderwerp zichtbaarheid als de mobiele telefoon waren verwerkt. Juryvoorzitter Dennis Salman, verkeersveiligheidsambassadeur voor de regio Holland Rijnland en wethouder van Noordwijk, reikte de prijzen uit.

De wedstrijd en de finale

De prijzen waren uitgeloofd in het kader van de jaarlijkse wedstrijd “CampagneCrew”, die onderdeel is van het programma TotallyTraffic. Met de wedstrijd wil het Regionaal Ondersteuningsbureau Verkeersveiligheid Zuid-Holland (ROV-ZH) jongeren zelf aan het denken zetten over goede manieren om jongeren te betrekken bij verkeersveiligheid. Dat is belangrijk, want jaarlijks worden ongeveer 600 jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar slachtoffer van een verkeersongeval. “En we willen naar nul” aldus ambassadeur Dennis Salman tijdens zijn openingswoord, “dus hebben we ook de inzet en de ideeën van jullie, jongeren, hard nodig”.
Tijdens regionale voorrondes waren vijf finalisten geselecteerd. Zij kregen vandaag een workshop presenteren van presentator Sipke Jan Bousema en pitchten vervolgens hun idee. De jury bestond naast Dennis Salman uit medewerkers van de verkeersveiligheidsorganisatie voor jongeren TeamAlert, een filmproducent, een medewerker van ROV-ZH en de drie makers van de winnende clip uit 2017. Zij was vol lof over het niveau van alle gepitchte ideeën. Het besluit om de twee bekroonde ideeën als beste aan te wijzen was unaniem.

De prijzen

De winnende clip zal door een professionele filmproducent worden bewerkt en worden uitgezonden via diverse media en internet. Het winnende ontwerp voor het t-shirt zal als print worden verwerkt op een serie fluorescerende shirts. Beide worden in september van dit jaar gepresenteerd tijdens de Themaweek Verkeersveiligheid in Zuid-Holland. Daarnaast was er voor alle finalisten een bioscoopbon. Twee leerlingen van het Driestar College uit Gouda behaalden het hoogste aantal likes op de facebookpagina van CampagneCrew en wonnen daarmee de Publieksprijs: een mini tablet.

Back To Top
Ga naar de inhoud