PHO Economische Zaken 20 mei 2015

I FORMELE DEEL

01 Opening, welkom en vaststelling van de agenda
(13:00)

02 Mededelingen, ingekomen stukken en uitgaande brieven
(13:05 – 13:15 uur)

  • Mededelingen
    • Afmeldingen
    • Stand van zaken actualisering kantorenstrategie
    • Stand van zaken Adviescommissie detailhandel
    • Stand van zaken werkgroep Ladder duurzame verstedelijking
      (99 kb)
    • Terugkoppeling gespreksronde de heer Hoekstra met bestuurders buiten de regio en (potentiele) maatschappelijke partners.
    • Kansen LEADER subsidie voor economische projecten op het platteland
  • Ingekomen stukken
  • Uitgaande brieven

03 Conceptbesluitenlijst PHO EZ 11 februari 2015
(13:15 – 13:20 uur)

04 REO- advies aanvraag tuincentrum Roelofarendsveen
(13:20-13:25)
Voorstel

05 REO-advies aanvraag bouwmarkt op ‘t Heen, Katwijk
(13:25 -13:30 uur)
Voorstel

06 REO-advies aanvraag bruin- en witgoedzaak Baanderij, Leiderdorp
(13:30 -13:35 uur)
Voorstel

II      INFORMATIEVE DEEL (KENNISUITWISSELING)

07 Economische ontwikkelingen in de regio
(13:35 – 14:00 uur)

Ruimte voor korte toelichting over de stand van zaken met betrekking tot de Economische Agenda in de drie subregio’s en verdieping van één onderwerp per subregio waarop de regionale samenwerking wordt gezocht:

  • Duin- en Bollenstreek
  • Leidse regio
  • Regio Rijn- en Veenstreek / Groene Hart

Voorstel:

  • Kennis te nemen van de stand van zaken in de subregio’s.
Gezamenlijk deel met Ruimte

08 Toerisme – regionale focus van Amsterdam Marketing
(14:00 – 15:00)

Amsterdam Marketing heeft onlangs een prestigieuze prijs van UN World Tourism Organization gewonnen voor haar campagne ‘Amsterdam beleven, Holland Zien’. Met deze campagne worden buitenlandse toeristen verleid om ook attracties buiten Amsterdam te bezoeken. CEO Frans van der Avert licht toe hoe dit programma in elkaar zit, en wanneer attracties buiten de stadsregio binnen de scope van dit programma kunnen vallen.
Voorstel:

  • Kennis nemen van de presentatie van Frans van der Avert, CEO Amsterdam Marketing;
  • Een discussie voeren over de attracties in de regio, discussie over doelgroep van attracties in de regio, en hoe dit (nog beter) te vermarkten.
Back To Top
Ga naar de inhoud