Dashboard Regiotaxi
Uitvoering
Tevredenheid reizigers
Sinds februari 2023 wordt er een continu klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
Hiervoor worden per dag 10 mensen gebeld die vlak daarvoor een rit met de Regiotaxi hebben gemaakt.
Onderaan deze pagina vindt u de kwartaalrapportages van dit onderzoek.
Het online dashboard kunt u hier inzien
De resultaten zijn te filteren op maand, kwartaal en/of gemeente.
Aard van de gegronde klachten
| Categorie | 2023 | 2024 | 2025 |
|---|---|---|---|
| Betaling | 0 | 1 | 0 |
| Boekingsfout | 3 | 7 | 2 |
| Combinatie | 2 | 0 | 1 |
| Gedrag medepassagiers | 0 | 1 | 0 |
| Geen pas ontvangen | 1 | 0 | 0 |
| Geen voertuig | 48 | 36 | 17 |
| Klacht chauffeur | 15 | 13 | 10 |
| Klachtafhandeling | 0 | 1 | 1 |
| Klantenservice | 2 | 0 | 0 |
| Omrijtijd | 0 | 0 | 1 |
| Overig | 11 | 4 | 1 |
| Tarief | 2 | 0 | 7 |
| Te laat opgehaald | 163 | 72 | 38 |
| Te lange reistijd | 2 | 0 | 1 |
| Te vroeg opgehaald | 1 | 0 | 0 |
| Telefonie attitude | 2 | 3 | 0 |
| Telefonie bereikbaarheid | 0 | 1 | 1 |
| Verkeerd voertuig | 7 | 6 | 0 |
| Verkeerde route | 1 | 1 | 0 |
| Website/App | 1 | 0 | 0 |
Vervoerder voldoet aan besteksvoorwaarden
Stiptheid
Tenminste 95% van de reizigers dient op tijd opgehaald te zijn. Wanneer dit niet lukt, kan de vervoerder een boete opgelegd krijgen.
In onderstaande grafieken zijn alleen de te-laatritten meegenomen. Ritten die te vroeg zijn gereden worden – vooralsnog – niet meegenomen. Als een rit te vroeg wordt uitgevoerd, is dit in de meeste gevallen met instemming van de reiziger.
Telefonie
Binnenkomende telefoontjes dienen binnen 60 seconden beantwoord te worden.
Terugbelservice
Het aantal reizigers dat door de chauffeur is gebeld toen die onderweg was.